mandag 9. april 2012

Så hopper vi inn i hverdagen igjen...

... etter fantastisk fine dager på stølen.
Vi reiste ut med både ett og hitt palmehelga. Fyrte opp huset og fant det best å sove heime. Ikke minst fordi det var utsikter til pinnekjøttmiddag hos farmor søndagen. Men mandag, da pakka ungene og jeg det siste og reiste tilbake til stemor og snø. At stemoren overlevde er mer enn jeg begriper. Det var minus 13 de fleste morgenene ... Jeg tar det som et bevis på at våren kommer.

Noe så fanstastask vakkert. Ikke skyer på himmelen og etter hvert god lunk i huset. Ingen av oss ønska oss noe mer. Jo, at gubbeluren ikke kunne være med er alltid dumt, men kyra og sauene må ha stellet sitt. At ei av kyra varta opp med skikkelig jurbetennelse var i alle fall ikke etter boka. Gubben måtte pent holde seg heime mer enn planlagt.

Likevel har vi fått gått på nydelige skiturer. De to største ungene gitt på Mykkeltveitveten en av dagene, mens minstemann og jeg tok en litt kortere tur i strålende sol på bakglatte ski.

Vi har spist middager ute og hoppa har vært mange, lange og med spektakulære landinger. Landinga etter hoppet over her kjentes, for å si det sånn. Men det går heldigvis fort over.

Ny uke og fotballsessongen står for døra. Når bare snøen kan skjønne at vi vil ha vår.
Ha ei strålende uke :).



1 kommentar:

Rosa sa...

For eit bilete, og for eit hopp! Eg trur knapt eg hadde klart å knipse, hønemor som eg er ;)

Kjekt å sjå at de har hatt gode dagar, og håpar du har fullada batteria til travle jobbdagar framover.

ser deg i morgon!

klem