torsdag 22. januar 2009

Noen ganger


Noen gamger er er det ålrait. Hele dette livet, faktisk.
I dag er det nydelig vintervær og jeg kjenner helt tydelig at jeg er klar for å reise på siste konfirmanttur. Joda, det skal bli godt å komme heim att på lørdag og vite at det er gjort. Men nå, nå sitter jeg her og koser meg med tanken på alt jeg skal oppleve før den tid.

Bare tenk: Litt over seksti ungdommer kommer trampende inn med digre bagger og masse forventning. Stemningen er til å ta på. Nesten litt elekstrisk. Nesten to døgn i lag med mange. Litt spennende, litt skummelt. Og så skal de få lære noe mer. Finne ut litt mer om hva det er med denne kristendommen.

Og jeg, jeg gleder meg til å fortelle og ha forskjellige opplegg med dem.
Men før det har vi fått besøk. Noen ganger er det helt ålrait at elektrikeren kommer fordi han har ei luke. Det er vel ikke sånnt som skjer alt for ofte. Så nå får fryseboksen egen kontakt. JIPPI. Og i stua, der har vi en spot som en ikke-elektriker har satt opp (joda, det var meg...). I dag blir den forskriftsmessig. Og så har vi en dimmebryter som aldri har funka... Kanskje.....?

Joda. Noen ganger, ganske mange fakstisk, er det ålrait.

4 kommentarer:

Rosa sa...

Eit herleg innlegg å ta med seg vidare i dagen. Håpar helga vert vellukka - eg har begynt å sjå _Veldig_ fram til "ferie" på Finse neste veke ;) Det er mi gulrot her eg går og ber på snorete naser, hihi.

God helg!

oheidia sa...

Godt sagt - det gjelder å se det gode i hverdagen og ha forventninger om at det som skjer blir godt! For da blir det gjerne bra.

Jeg tar meg gjerne en langtur til voss en vakker dag. Takk for invitasjonen! Mandag reiser jeg og familien til Sharm EL Sheik for en ukes ferie. JEg hadde ikke noen gang tenkt å reise til Egypt, men vi har noen venner som ville ha oss med og vi var ikke så vanskelige å lure. Gleder meg til litt forandring akkurat nå og ungene vil gjerne se kameler og pyramider. Jeg skal IKKE ri på en kamel - selv om de andre mener vi burde gjøre akkurat det. Men, vi tastes vel før det!

God tur til deg og klem fra meg!

Gladie sa...

Herlig med sånt syn på tilværelsen. Måtte den gode følelsen fortsette :)

gudrun sa...

Å, så vakkert bilde du har på bloggen din idag. :)
Lykke til med konfirmant-treffet. Og ha en riktig god helg fortsatt.