torsdag 21. mai 2009

Jeg gikk en tur på stien...

... og søkte skogens ro. Da hørte jeg fra lien en gjøk som sa koko.

Før i livet, der jeg kommer fra, øst i landet, sa vi at når gjøken gol kunne vi går barføtt. Gjett om vi hørte gjøken tidlig.

Her vestpå kan vi ikke gjøre det helt på den måten. Barføtt må vi nok vente litt med, om vi ikke vil bli sjuke, da.

I kveld har jeg altså vær på tur i skogen, sett bitte små rosa blomster i lyngen, hørt gjøken og masse småfugler, kjent lett vårregn og hørt på lamma som ikke helt har kontroll på hvor mora har gjort av seg. Det er jo ikke så lett å holde styr på alle lam og sauer og samtidig utforske en verden som er så mye, mye større enn de ante. Og som både lukter og smaker helt nydelig.

Dessuten har jeg fått samla i sammen en masse papirer og diverse utstyr til kortværksted på skolen lørdag. Første gang jeg skal prøve meg på noe sånnt og noe må jeg jo ha ferdig, sånn at både små og store får lyst til å lage noe. Fant ut at det er lurt å gjøre det ganske enkelt, så får vi se hva dagen vil bringe.

Siden sist har vi også feira både 17. mai og Alexander Rybak. Storveies begge deler. Her er et par glimt fra den dagen.
Og så har jeg jo faktsik lagd en del ting de siste ukene. Det har gått mye i konfirmasjon, og dette kortet har min nevø fått i hende. Har en del andre bilder liggende også. de kan det hende jeg legger ut en annen gang. Dessuten har fretex-sjenken kommet på plass. Den skal dere i alle fall få se om ikke lenge.

Nyt kvelden :)

5 kommentarer:

Kristine sa...

Koselige bilder, og en flott head'er du har fått deg.

Gladie sa...

så koselige bilder! Lykke til meg papirverskted lørdag, tipper det blir kjempekjekt :) god helg til deg & dine :)

Rosa sa...

Eg gler meg til å sjå papirverkstaden din imorgon. Satsar absolutt på å ta ein tur. Eg høyrde forresten og gauken igår, for fyrste gong. Innandørs går eg gjerne berføtt året rundt, men ute får det vente litt til. har ikkje tid til å bli sjuk med det fyrste :)

Ein nydeleg 17.mai-gjeng du har der!! Gler meg til meir bilder frå deg!

Jill sa...

Håper du koser deg på kortkvelden, det er sikkert akkurat NÅ!
Hun fra b.h din er akuurat begynt å lage litt kort, kanskje vi skal lage litt kort sammen en kveld?
Fortsatt god lørdag til deg :-)
Klem

Lambi sa...

Så koselige bilder fra 17.mai og av sauene!:) Sauer er så utrolig søte og jeg heter selvsagt ikke Lambi på nett uten å digge disse skjønne dyra!;)Hihi!Har ikke stor tilknytning til levende sauer/lam da jeg vel må si at jeg bor rett på utsiden av storbyen Oslo (haha).Men var så heldig å få være med på saueklipping i fjorvår og det resulterte i ca 400 bilder og en knall opplevelse!:)