søndag 1. april 2012

Påskesol og stemor

I går var vi på stølen for første gang i vår. Gravde veg til do og vann. Fyrte opp og kokte kaffe. Spiste boller i solveggen og bare koste oss. Nå vil ungene aller helst reise ut snarest rå. I morra blir det for å sove der :). Men først må vi feire gubbeluren som blir ett år eldre. En liten feiring til frokost. Etterpå skal ha i skogen og dra fram tømmer, mens vi drar til fjells.

For første gang på mange år skal jeg ha fri hele påska. Deilig å ikke måtte gjøre noe annet enn å være sosial og så litt praktiske ting da. Deilig å kunne nyte påskedagene med radio og god bok. Kameraet skal lades og brukes ganske flittig. Foreksempel skal jeg ta bilde av en nydelig stemor som blomstrer frisk i ei potte ved stølsveggen. Den har ikke helt fått med seg at våren pleier å komme litt seinere der ute :). Godt med sånne vårtegn.

Nå er det tid for å klippe håret til minstemann og så skal det nok leses "en meter eller to" før han sovner.

Ønsker alle en god påskefeiring. Håper dagene blir til velsignelse for deg :).

2 kommentarer:

Bodil sa...

Kjempefint kort :)
God Påske
klem :)

Askepott sa...

Jeg ramla helt tilfeldig innom bloggen din - og har bladd meg flere år tilbake. Du verden, så mye fint du tryller fram.:-) Har lagt meg til som følger og kommer nok på besøk både titt og ofte.

Nyyyt søndagskvelden!