fredag 19. juni 2009

En epoke er over

Vi er inne i en ny tidsalder: Heretter bor det ingen barnehageunger i vårt hus. I dag var siste dagen for minstemann, og det var han slett ikke lei for.

De to store hadde siste dagen før ferien i dag. Kosedag med rydding og snop. Kort dag med henting av far. De var ikke lei for det. Minstemann måtte vente til jeg hadde snirkla meg gjennom trafikken både i butikke og på vegen. Da fikk jeg klar beskjed om at jeg bare kunne hente tinga hans.

Ellers har uka vært stapp full av alskens avslutninger (fire ulike) og diverse aktiviteter. Dette er første kvelden jeg er hjemme - skal si det var deilig. Selv om det ikke har vært noe hvilehjem. Grytidlig i morra setter snuppa og jeg kursen for Eidfjord og fotballcup. Så nå er bilen full av lavvu, klær, dyner og tepper. I fjor var det iskaldt - så kladt at jeg måtte ut å finne ullteppe på en butikk. I år har jeg gardert meg: Dyne pute OG ullteppe. Hverken jeg eller snuppa kommer til å fryse.

Mens jentene er borte skal gutta stelle heime. Det vil si bare de to største. Plutselig kom farmor og ville ha minstemann med til støls. Gjett om han var glad. Så var det å finne fram en sekk med klær til den krabaten også.

Størstemann ville veldig gjerne sette opp telt ute. Men da sa mor stopp. I kveld setter ikke jeg opp telt og guttekroppen har aldri gjort noe i den stilen før. Han får sove innomhus.

Ser at det har blit lite bilder av papirpuslerier i det siste. Det har visst noe med tid å gjøre. Har laga flere ting som for ut av huset før de blei foreviga. Jeg har visst også lovt å vise fram Fretex-funnet mitt i ferdig tilstand. Da kan det høve med et før og et etter bilde.

Før:
Etter:Fantastisk deilig å ikke ha en så rotete krok lenger!!
God helg til alle!







2 kommentarer:

oheidia sa...

Hærlige før og etter bilder! Godt å få ryddet opp litt. Jeg har drevet med det samme selv innimellom avslutninger, aktiviteter, jobb og masse annet rart. Det er rart at denne tiden skal være så travel. Jeg har fått laget litt hobbby men akkurat som deg har kortene bare flydd ut av huset og jeg har ikke scannet noen ting.

Mandag skal jeg ha et lite kurs her hjemme med noen scrappedamer som har lyst til å lage tagbok. Jeg fant ut at jeg hadde tid til det mandag og tirsdag reiser jeg og leon på mamma guttetur sammen med en annen mamma og hennes to gutter. Vi skal til vakre København. Neste uke kommer også til å bare rase avgårde.

Vi snakkes. Klem fra meg!

Lambi sa...

Så fint det ble med din nye komode! Moro med sånne god kjøp!:) Hørtes fornuftig ut å ta med seg dyner og ullpledd på telt tur...jeg hadde iallefall vært livredd for å fryse i hjel så frossen av meg som jeg er! Men blir sikkert gøy for jenta di med fotbal cup da!:)

Ellers driver jeg også og scrapper uten å få lagt inn på bloggen min akkurat nå.Har nemlig kjøpt ny pc,og det er selvfølgelig stor stas,men finner ikke cden jeg må laste inn på pcen med programmet jeg må ha for å legge inn bildene fra speilrefleksen min...:)Så nå venter jeg til bror kommer fra ferie om en snau uke...så får jeg be han hjelpe meg å fikse saken...Han jobber nemlig der både kamera og pc er kjøpt,så han vet nok rå...;)

God telttur og god uke! Håper det blir mindre stress for deg nå når alle avslutninger er unnagjort for denne gang!:)

Klem