tirsdag 9. november 2010

Hysj....

Jeg har holdt meg helt musestille her ei stund. Ikke en lyd jeg har laga, i alle fall ikke noen veldig høye noen. Joda, har vært noen turer innom i bloggverdenen og til og med hviska noe kommentarer her og der, men hos meg selv har jeg vært musestille. Like stille som musene som krasjler i veggene og tripper over kjøkkengolvet. Og grunnen er at vi har hatt besøk. Koselig besøk av mormor og morfar. Og side mormor har en tendens til å plutselig befinne seg rett bak meg når jeg sitter ved dataen, og ho skal få den avbilda julekortholderen under her.... Sier ikke mer om den saken.

For litt over ei uke siden var gubbelure og jeg på fest i Bergen. Koselig 50+50 årsfest. Så koselig at vi ikke kom heim før veldig tidlig på morgenen. På forhånd hadde jeg kost meg med å lage kort. Det er her:
Det blei et staffelikort. I tillegg til det du ser her la jeg inn en tag under mønsterarket. Den kom ikke med siden ideen dukka opp etter at jeg tok bildet.

Zooma inn på hänglarparet som er malt med distressinkrefiler.

Sideperspektiv.

Og det meste har ei bakside. Her er det også plass til et kort nede i sprekken. Der var det plassert et gavekort i nevnte anledning.

I tillegg til ikke å tørre bevege meg innom blogge og vise fram bilder i helga var forrige uke heller travel. Mange lange dager på jobb og lite overskudd til kreative krumspring. Men sannelig kom flere julepressanger seg ut av huset denne helga også. Det er virkelig deilig.

Nå står en adventskalender på planen min. De to største ungene vil gjerne ha pakkekalender... Og jeg vil gjerne lage... Det gjenstår bare å få tak på en egna eske... Kanskje det går i morra. :)

Nå skal jeg ut av huset på et jobboppdrag i kveldinga. Trur ikke det blir alt for seint i dag :)

4 kommentarer:

Bodil sa...

Da lister jeg meg stille inn for å si at dette kortet var skikkelig nydelig :)
Moro med hjemmelagd kalender til barna og til voksne også, hihi, mitt hus er nå fylt opp.
Jeg gleder meg mer enn ungene til adventskalenderen,tror jeg :)
Ha en fin uke, klem :)

Lambi sa...

Så fint kort Rønnaug! Tenker de ble glade forå få dette! Nydelig malt og flotte farger. Også blir punching så lekkert! :) Har fått mer og mer dilla på dette i det siste jeg da...(litt treg, vet det,hehe.) Skjønner det har blitt lite blogging med besøk i huset. Sånn er det bare innimellom! :) Ha en fortsatt flott uke! Klem

jannes hobbykrok sa...

Fant deg via facebook,og må jo bare si at du er kjempeflink!Nydelig kort!
Klem,Janne

Anonym sa...

Jeg lister meg stille inn til deg jeg også. Men må slå på stortromma for å si hvor flink du er til dette. Jeg blir 50 om noen ganske få år..... Hvordan får du egentlig ideene dine fra? Ingunn