søndag 21. desember 2008

SÅ GLAD

Dette var mer enn jeg hadde regna med. At en hobby kan få sånne koselige følger. Bare hør her:
Fredag kom jeg heim etter jobb og der kommer frøkna viftende med to brev av det heller tykke slaget. Ho ville gjerne åpne, men jeg ville vente...

Etter middag glemte frøkna det hele og jeg satte meg ned med konvoluttene. Flere julebrev og kort, men det mest spennede venta jeg med. Helt til slutt kom det: Åpne forsiktig... titte inni... mmm.... for aller første gang i mitt liv har jeg fått et scrappa julekort... og det var til og med med en spennende julepressang. Så glad jeg blei. Måtte bare sitte å nyte synet av et nydelig malt stempelstrykk og så fine farger på kortet. Helt fantastisk. Blir glad hver gang jeg kikker opp i bokhylla, der står det til pynt. Smiler langt inni meg. TUSEN TAKK, HEIDI!


"En fremmed er en venn du ikke har møtt enda!" Det trur jeg stemmer. Tenk å få venner gjennom hobbyen. Kasnkje ikke så uvanlig, men det var ikke noe jeg hadde venta i utgangspunktet.
Lørdagen kom det også et nydelig kort i kassa, denne gangen fra Jannhild. Hennes kort var i blåtoner og med snøkrystaller. Rett og slett vakkert. Så nå har jeg fått to scrappa julekort. Veldig kjekt å få være på mottakersida.

I tillegg til posten er det jo mye annet kjekt son skjer. I dag skal vi til svigermor på middag sammen med en familie til. Må visst snart en tur bort til henne med ris til middagen. Og så har vi hatt noen nydelige soloppganger i desember, bildene er fra en tidlig morgen for to uker siden.

Det meste av julepynten kom opp i går og snart skal det lukte grønnsåpe i huset (i dag er det skitnesøndag, så da er det visst lov å vaske...). Men først er det en del pakkelapper og pakker som må ferdigstilles.

Dette kortet blei mal til noen som har forlatt huset. Men akkurat dette har ingen fått Det kom i veien for et vannglass som stod att etter maling med distressink....

Disse to karene kom eldstemann heim med fra skolen. Så sjarmerende på ei grein.
Og her er englekoret som står klar til å fortelle om at jesusbarnet er født (barnet selv ligger klar i høyet bakom, men har altså ikke fått plass i stalle enda ;)
Ønsker dere alle en nydelig 4. søndag i advent.
Ikke glem helt vekk hvorfor vi ordner og styrer sånn, da.

2 kommentarer:

Rosa sa...

Så kjekt med slike kunstverk i postkassa!

Og det høyrest ut som jola berre kan koma der hos deg, med grønsåpelukt og Jesusbarn :)

Håpar du og dine får ei nydeleg jol!

stor klem

oheidia sa...

Takk for så koselig kommentar i bloggen min og så flott at du ble så glad for kort og "hulegave" (har sett på blåfjell i dag og der innførte de hulegaver!). Du sendte det nydelige mappekortet til meg i høst og det varmer enda og det er så godt å kunne sende en varm hilsen tilbake. Gaven var jo så liten, bare littegranne fra hjertet!

Jeg har ikke vært innom bloggen min på tre dager nå. Helgen har flydd og jeg prøver å få gjort alt jeg skulle gjort tidligere men som jeg ikke gjorde fordi jeg var så dårlig form! Men, nå er jo formen blitt så bra (hvertfall bedre) og jeg tenker positvt og tror nok jeg rekker alt sammen.

Akkurat nå lukter det brent sukker i hele huset og jeg vet da at mannen min driver og setter sammen pepperkake huset. I morgen skal vi ha koselig pynting av det sammen med barna!

Stor klem til deg og god jul vennen! :=)