mandag 19. januar 2009

Nye sider

Og nei, ikke scrappbooking denne gangen. Nye og ukjente sider hos ungene. Rettere sagt hos snuppa mi.





I dag er det seks år siden minsten ploppa ut. Han kom tre og ei halv uke før termin og gjorde veien ut i friluft kort. Det var ikke meg i mot ;)



I dag har vi feira fra tidlig morgen. Fullt lys og sprellvåkne unger godt før sju. Juhuuuu!!!Ops. Men jeg var forberedt. Pakker og kamera innen rekkevidde.


Så var det skole og barnehage og jeg fikk noen deilige timer aleine. Tid til å lage kaker og gå tur med støvsugeren. Fikk til og med en tur i skogen for å plukke blomster. De fineste vinterblomstene jeg veit er einer :)



Så kom gjengen heim att og det blei fest med sju kjekke unger på besøk. Virkelig en flott gjeng.


Og det var da de n ye sidene kom fram. Snuppa kan fortelle historier. Lange historier, med innlevelse. Alle ungene satt musestille og jeg, jeg også. Helt faskinerende opplevelse. Håper ho fortsetter med sånne takter.

Og eldstemann kunne vann og papirkunster. Snakk om å få hjelp til å lage fest. Heretter skal ikke det bli noen sak :)


Nå vil jeg snart finne puta mi, men før det er det vist noen pizzarester som vil spises. Og sånne ønsker kan jeg godt oppfylle :)

3 kommentarer:

Rosa sa...

Så kjekt når det dukkar opp slike ukjende sider hjå dei små (eller evt ikkje lenger så små ;) )

Jaudå, dagen var ikkje så verst, sjølv om tuppa var rimeleg slapp og havna i 39,5 på tidleg ettermiddag. Ho tok seg oppatt etter det, og feberen sank til 38,6. Vurderte at eg skulle opp til vanleg tid imorgon og måle for evt å reise på jobb, men no ikveld er oda heilt ifrå seg pga øyreverk, så kanskje eg berre skal halde meg i heimen med begge to?

Etter to paracet med eit par timars mellomrom ser det no ut til at ho sloknar på sofaen - håpar det betyr litt betring...

og der kuppa eg heile innlegget ditt med sjukdomsprat, gitt. Det viktigaste gjenstår - gratulera så mykje med jubilanten! Kortet vart kjempekult! :)

oheidia sa...

Så flott med hjelp fra ungene og grautlerer med dagen til 6 åringen! Bursdager er så viktige for dem. Det er så stas å bli feiret og det er så flott når man føler at festen ble fin! Pizza er kjempegodt - rester går fort her i gården også!

Plukket blomster i skogen! Vinterblomster - det var flott sagt og flott tenkt! Jeg har liksom aldri tenkt på at naturen har blomster på denne årstiden. Men, vintergrønt er jo også levende plante.

Jeg begynner å miste tålmodigheten med å vente på ny bil. Leverte den gamle den 7. januar og skulle fått ny bil torsdag denne uken. Men, så ringte de i morges og fortalte at det hadde skjedd et uhell og at støtfangeren forran og bak hadde fått seg en bulk. Skaden må takseres og ordnes opp i før jeg får den nye bilen utlevert - så det tra vel enda litt tid! Men, når jeg får den skal jeg dra på langtur. Jeg skal ta med min litt terrengående el rullestol og ta meg en tur på vinterstier og fotografere og nyte friheten! Ikke minst skal jeg kjøre ungene på skolen igjen og hente dem.

Ja, slik er det her!

Jill sa...

Er det snuppa di som har laget den flotte pyramideboksen??
1 uke til 4 årsdag her i huset, vet ikke helt hvordan vi skal feire den enda....pirat tema kanskje???
Ha en fin kveld!