fredag 30. januar 2009

Livstegn

Fredagskveld og helg. DEILIG! Denne helga skal jeg ha fri fra jobb, men blir nok aktiv nok på heimefronten.

I dag er kameraet mitt sendt til sjekk. Håper det ikke tar alt for lang tid. Føler meg reint naken uten. Det blir ikke det samme med kompaktkameraet... Selv om jeg nok skal ha det i lomma i løpet av helga.

Onsdag fikk jeg gjort alt jeg hadde tenkt. Nytt lys i stua. Noe så fantastisk som lys! Men lys og lys er slett ikke det samme.

Tanken var, den gang vi flytta inn, at bak den ene drageren i stua, der skulle det være lys. Lys som kunne virke litt indirekte. Vi satte opp, o skrekk og gru, to lysstoffrør!!! UÆÆÆ. Kaldt og ekkelt og slett ikke etter forventningene. I min tanke måtte det da gå an å ha dimmer på sånne rør, så kunne vi selv bestemme lyset....

Nå er røra lagt på hylla, i kjelleren (i det innerste mørke) i påvente av at det skal bli bruk for dem der.

I stua har jeg satt opp to lysskinner med tilsammen seks spotter. Noe så nydelig lys. Og her funker dimmeren. Veggen kommer fram (alt støvet kom fram) og jeg nyter det. Ikke blei det kortslutning heller.

Når jeg i samme slengen fikk noen ideer til hvordan vi kunne utnytte de møblene vi har på en bedre måte, i alle fall plasseringa, da var jeg rett så fornøyd.

Så nå spørs det når jeg får tid til å flytte bokhylla. Det blir nemlig skikkelig slitsomt, i følge seksåringen.

1 kommentar:

Rosa sa...

dette høyrest bra ut! Eg håpar du har tatt mykje bilder, i ei stund der kameraet ikkje streikar. Skjønar godt at du føler deg litt "naken" utan - slik var det her når Hedvig hadde tatt kål på linsa. men det blir desto betre å få det igjen :D

Ha ei god helg!