torsdag 5. februar 2009

ett kurs, to hotell, tre senger og heim igjen


Sånn ser det ut utenfor vinduet mitt idag. En liten smule nedsnødd. Mykt, hvitt og fredelig. Skal ut litt seinere og sjekke om ikke skia skal få seg en tur.

Men så var det alle disse sengene, da. Jeg har vært på kurs - igjen. Men nå er det slutt for ei stund. Hotelllivet er ganske oppskrytt, i alle fall når det blir mye av det.

Kurs, ja. Tre av oss fra staben har vært på kurs i frivillighet. Et velig bra, lærerikt og inspirerende kurs. Skikkelig undervisning av det litt akademiske slaget - sånn som jeg ikke har fått det på årevis - sånn at jeg fikk lyst til å lage notater (hvorfor i alle dager tok jeg ikke med PC????) og sånn at hue blir proppfullt av inntrykk.

Kurset skulle avholdes på et av hotella ved Gardermoen. FIkk fint rom med nydelig bad og koste meg alt jeg kunne. Stillt var det også, deilig.

Men hotellet hadde dobbeltbooka.... Den andre natta måtte vi over på et annet. En skikkelig bomaskin med massevis av rom og massevis av folk. Greitt nok, om ikke ideelt. Rommet var som venta, badet av en litt eldre modell - med et skikkelig inpåslitent dusjforheng. Men vi fikk nydelig middag og hadde ikke mye å klage på. Jeg fant rommet tidlig, krøp under dyna og fant de frustrerte fruene. Mmmm. Kunne igrunnen ikke ha det bedre.

Helt til - den lyden der, en dunkelyd i ulike rytmer - den var kanskje ikke på TV??? Hm. Dette måtte sjekkes. En liten titt ut av vinduet - og der var forklaringa. Dette var ikke et A4 hus med rette vegger. Det gikk i rare vinkler og mange utbygg. I etasjen under hadde de laga ei slags "vorte". Inni den var det dansegulv med tilhørende musikk. Men lydisolering på de digre vinduene, de hadde de ikke.

Ja,ja, tenkte jeg, og krøp under dyne. Det er nå tirsdag og midt i uka. De kan vel ikke holde på så veldig lenge. Har jeg ikke hørt noe om stille fra 23??? Det hadde tydligvis ikke de.

Kl. nesten 24 fant jeg ut at det var best å sjekke hvor lenge jeg kunne regne med den lyden. Nei, kl. 01 - kanskje.... seines 02:30.... Ville jeg ha ørepropper???

.....

Neitakk. Øreprøpper er ikke noe stas. Men nytt rom, da?

???... Går det an? (Er ikke helt vant til å bo på sånne plasser og kunne bytte rom. JA takk. Veldig gjerne. Så da pakka jeg sammen alt mitt pø og fikk nytt rom, midt på natta. Fantastisk! Kan jo ikke klage på servicen etter det;) (Og det nye rommet hadde badekar på badet.)

Nå er det over en måned til neste hotellbesøk, det skal jeg dele med gubben ;)

3 kommentarer:

Rosa sa...

For eit styr! Men godt når dei er villige til å rette opp feila på ein skikkeleg måte. Kjekt å høyra at kurset var gjevande - gler meg til å sjå "konsekvensane" av det i arbeidet vidare. Nyt dagen, me snakkast vel over helga?

oheidia sa...

Måtte le litt av intrykkene dine og kjente meg godt igjen fra kurs jeg har vært på. En plass fikk jeg to år på rad handicaprom over diskoteket. Men, jeg fikk ikke byttet for alle handikaprommene lå over discoteket. Så, jeg tror jeg sovnet til Bony M (skrives det slik?) den ene gangen. I hvertfall huysker jeg at jeg lå i senga og sang med "by the river of babylon". Den ene gange var jeg kursleder - sikkert ikke helt med dagen etter :=)

Du skulle bare ringt og jeg skulle hentet deg eller kommet på besøk til deg. Vi kom hjem natt til tirsdag så det hadde kanskje blitt litt hektisk denne uken. Men neste gang kan det sikkert passe for oss begge. I hvertfall fikk jeg bilen min tirsdag denne uken og det er en fornøyelse å kjøre ungene til og fra skolen igjen!


Ligger to awarder og en utfordringen i bloggen min til deg :=)

Klem fra meg

Maya sa...

*ler litt* Så utrolig mye styr det kan være å bo på hotell!
Men så bra att det ordnet seg,fordi om det kanskje ikke er ideelt å bytte rom midt på natta!
Ha en flotters tirsdag,
klem fra Maya :)