tirsdag 7. desember 2010

Julekortverksted

For noen uker siden fikk jeg spørsmål fra klassen til eldstemann om jeg kunne tenke meg å komme på skolen å lage kort med dem. OM JEG KUNNE???? Gjett!

Torsdag 25. november var dagen. Og jeg stillte opp med to IKEA-poser fulle av utstyr (det er jo ikke mulig å reise "lett" når det er snakk om papir...). Du store så kjekt det var å få gjøre noe sånnt.

Kan vel ikke akkurat påstå at jeg har helt peiling på å holde kurs, og noen ting kunne gjerne vært bedre forberedt, men morro var det. 1 og 1/2 time gikk alt for fort. Og hele klassen med lærer og meg selv koste oss skikkelig. Til og med gutta syntes dette var kjekt. At 7. klassegutter synes sånnt er morro er ikke noen selvfølge.

Nå skal det sies at klassen heldigvis ikke er stor. Seks elever er ganske overkommelig (noe kontaktlæreren deres nyter alt ho kan) og jeg har kjent dem siden de gikk i barnehagen. Kan vel kalle det rein luksus å få jobbe med sånne unger :).

Og resultatet sees over her. Gutta hadde plutselig gått sin veg og tatt med korta, men jentene drøyde i det lengste. Forresten morro å sende med dem plastkonvolutter. Korta får et litt proffere preg når de er pakka i plast. Og gymlæreren deres var helt sikker på at de ikke hadde gjort lagd dem selv...

Det er ikke fritt for at jeg synes det var litt morro å ha kurs. Kanskje det kan bli flere av det slaget. Har i alle fall noen venninner som har nevnt noe i den duren. Kommer tid, kommer kanskje også dette.

Ellers går det i høyt tempo for tida. Koser meg med juleprosjekter av ulike slag på kveldstid. De skal jeg vise fram litt etter hvert. Må få kontakt mellom kamera og datamaskin, og ikke minst litt tid til rådighet.

I dag har det blitt lite hobbylering siden jeg måtte ta fjøset i kveld. Gubben skulle avgårde på møte i byen med påfølgende middag. Og han var strålende fornøyd med dagen da han kom heim. Spørs hva han sier etter å ha sjekka fjøset nå... Ei av kuene var ikke helt i slag... Og sånne ting har jeg alt for liten erfaring med. Men en kan vel ikke vite alt heller. Er nå veldig fornøyd med at jeg kan både mjølke og kjøre forvogn når det trengs. Noen fordeler skal en ha av å vokse opp på gård :)

Nå er det tid for å finne puta. I morra skal jeg sammen med et par kollegaer kose meg i kirka sammen med massevis av barnehageunger. Julevandring av det stillesittende slaget. Vi gleder oss ;)

5 kommentarer:

Berit sa...

Alltid kos å hobbylere med skoleunga! Jeg skal lage kort med 60 5. og 6. klassinger om 2 uker. Jeg skal ordne "kurspakker" til hele hurven ;) Men det går nok det å...

Go' uke!

Rosa sa...

Viss du skal ha kurs vil eg melde meg på!
Fine kort dei hadde laga, og det er jo ikkje så rart? ;)

Om eg får det til snik eg meg inn på den bhg-gudstenesta imorgon...

oheidia sa...

Så koselig det hørtes ut med julekort laging og særlig med en så liten gruppe. Var fine kort vi fikk se og du har nok "smittet" noen unger med verdens beste hobby nå. Men, det er jo ikke den verste smitte man sender videre:=)

Kos deg i kirken sammen med mange barn. Høres veldig kos ut i en førjulstid. Har ikke fått lagt igjen særlig mange kommentarer til deg men jeg er bare så imponert over de flotte bøkene du har dekorert til å ha julekort i og du har en veldig koselig måte å pynte alt på, både ved bruk av farger og detaljer. Du er absolutt en av mine norske scrappe favoritter både mht kort og lo'er. Du har som meg ikke lagt ut så mange lo er det siste året. Har blitt litt hekta på kort og kjenner nå at jeg også vil scrappe. Har lært ganske så mye ved å lage kort det siste året - så det tar jeg med meg i scrapbookingen.

Har ikke vært helt i form i år og skal operere hofta rett over nytt år. Håper det går bra - for jeg sliter med å få bukt med de nyresmertene og de kommer tilbake (sammen med infeksjon) hver gang jeg prøver å komme meg av antibiotika. Så her er det en sammenheng.

Og så har vi 23 minus ute og det er kaldt! Hutrer ved tanken på å kjøre barna til skolen i morgen tidlig men det må jeg bare gjøre. Jenny har en astma som utløses av kulde og akkurat nå er det altfor kaldt for henne.

Håper kua klarer seg. Fryser de ikke i fjøset og hva slags temperatur må de ha der inne? Tror ikke jeg kunne vært ku i et kaldt fjøs, nei:=)

Nå må jeg sove! Leon sto opp klokken tolv og da fikk jeg han i seng igjen i sin egen seng (han vil ligge i vår seng) og da må jeg bare være oppe til han sover eller så kommer han med en gang igjen. Han er kos å ha i sengen sånn av og til men hver natt er slitsomt og han sparker og slår i søvne.
Må le litt av det...........

Klem Heidi

oheidia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
oheidia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.