tirsdag 12. januar 2010

Morro på ski

I dag var det årets første morro på ski med idrettslaget. Det var skikkelig folksomt i lysløypa til tross for 20 minus nede i bygda (her oppe var det bare -6).

Vi er så heldige å bo rett ved løypa. En utforbakke, så er vi i lyset. Rett nok er bakken 600 meter lang og aldeles uten lys. Her gikk det på feelingen nedover. De to strørste ungene føk avgårde. Jeg og minsten tok det mer med ro, det hadde ikke vært noe stas å ta en tur ut i periferien for å si det sånn... Det hadde blitt en heller strevsom tur opp i løypa igjen. Men det var verdt det.

FOR et lys det er over skogen. Minstemann og jeg gikk bare og nøt det. Og heldigvis var jeg forutseende nok til å ha kameraet i sekken. Der blei det ikke lenge... Men stativet var et savn. Det får bli med en annen gang.

Nå har jeg putta på en brush av Sandy Kriege. Snudd og vridd og viska vekk litt. Kost meg. Sofakroken er inntatt. Pledd over beina og varme i ovnen. For selv om det ikke er veldig kladt har jo ikke mor i huset vett på å gå seg varm - det er for mange koselige folk å snakke med...

3 kommentarer:

Rosa sa...

Hm, det skulle me antakeleg ha vore med på. Storesyster spurte på veg heim frå barnehagen om ikkje me skulle ringa deg og høyre om me kunne komme opp og gå på ski ;) Me får ta det att - flott bilde!!

Lambi sa...

Wow, for et aldeles nydelig fotomotiv! Fantastisk lys over skogen og flott skinn i snøen! Må inrømme jeg ikke er spes glad i vinteren,men det er jo pent når en opplever motiver som dette utefor stuedøra!! :)

Gladie sa...

For et herlig bilde - lekkert lys! :) Stilig ramme du har laga rundt, ser du koser deg med PSE'en :)