lørdag 23. januar 2010

Nye tøfler og gamle tulipaner

Endelig lørdag, er det noe som heter. Endelig en dag da en kan ta seg av hus og heim, en dag for klesvask, støvsuging og alt tilhørende. For det er jo helg og da skal en ikke gjøre de ting. Derfor gjelder det å bli ferdig i tide. Sånn var det da jeg vokste opp. Etter fjøstid på lørdag skifta vi klær og koste oss i sofakroken. Det henger litt i, det der.

De to siste helgene har jeg ikke fått til det. Joda, den beste biten har jeg fått til. Den som handler om å skifte klær og kose seg i sofakroken :). Men den andre biten, den har resten av familien tatt seg av. I dag kom jeg heim fra siste konfirmanttur, godt sliten og ganske oppbrukt. Men jeg kom heim til reint og nystrøkent hus. Selv alle legomonstrene var rydda sammen og pent plasser midt på stuebordet... O, lykke! Jeg hasr bare verdens beste familie. Men tulipanene, de hadde nok blitt oversett...

På leir med 72 konfirmanter er det mangt og mye som skjer. Noen nederlag er det nok, litt dramatikk blei det også (ambulanse er heldigvis ikke vanlig) men når enden er god, er allting godt. Og det blei det!

Og så har vi noen STORE seiere. Det er fantastisk å få høre etterpå at en ungdom greidde å gjennomføre hele leiren og har hatt det kjempekjekt, når det i utgangspunktet slett ikke var noen selvfølge å bli med.

Og så er det alle de koselige samtalene underveis. TId til bare å være der midt i gjengen, tid til å snakke og til å hekle. Resultatet blei restegarntøfler til Guro. Nå har ho varme føtter og et stort smil.


Og med det sier jeg GOD HELG! Trur jeg velger sofaen i kveld. Men det klør litt i noen fingre. Har noen artige prosjekter på klekkestadiet....

4 kommentarer:

Rosa sa...

Huff, høyrest ut som de har hatt nokre utfordringar iløpet av helga.. Men godt at det enda godt, iallefall.

Og så fantastisk godt å komma heim til nyvaska hus! Og så vel fortent etter så stor arbeidsinnsats :)

Fine tøflar til Guro, og så tvilar eg ikkje på at du har fine prosjekt på gang!

ha ein nydeleg laurdagskveld!

klem

Rosa sa...

award til deg frå meg ;)

nordsalten-hobbyklubb sa...

Invitasjon til utfordring #1 hos Nordsalten-hobbyklubb.
Denne gang tegner vi en skisse som du skal løse etter din egen tolkning.

spre gjerne ordet =)

følg med på :

nordsalten-hobbyklubb.blogspot.com

=)

Gladie sa...

Trist skjebne - men for et fantastisk nydelig bilde! Og så søte tøfler :)))