mandag 11. oktober 2010

Diverse store og små prosjekter i høst

Tidlig i høst lovte jeg å vise fram et prosjekt som plutselig kom dalende ned. Fikk spørmål fra ei venninne om jeg kunne tenke meg å scrappe et album fra et utdrikkingslag. Og gjett om jeg kunne tenke meg det. Kjempe morro å gjøre noe sånnt. Tida var heller knapp, men det gikk :). Lagde albumet av konvolutter. Dermed var det plass til litt flere bilder enn de jeg limte på.
 Her er et av oppslaga:
Og selvfølgelig måtte brudeparet få kort fra oss her også. Slik blei det:
Rett etter den store bryllupsfeiringa stod 40årsdagene i kø i familien. En skiløpende svoger var en av dem og han ønska seg smørekoffert.... Kortet måtte jo gjenspeile det ønsket: 
Innsida fikk desverre ikke smøring. Jeg gav opp prosjektet med å få til klistertuber...
Ei svigerinne fylte år tre dager seinere. Ho ønska seg kunst og kortet blei seende sånn ut:


 
 Og det får være dagens visning. Har flere ting på lur, men bildene befinner seg visst mer eller mindre på minnebrikka i det nye kameraet mitt... Etter turen til Tyrkia svikta nesten alle programmene i Nikon D50 som jeg har hatt masse glede av de siste tre åra. Nå er jeg lykkelig eier av et hendig Nikon D5000. Veldig morro å leike med :)

Ha en strålende kveld. I morra setter jeg kursen for Bergen og Sotra. Snuppa skal til tannlege, eldstemann skal på besøk hos noen kjenninger på Sotra og gjett om jeg skal benytte sjansen til et besøk på Papirgleder :) Må jo sørge for å ha alt som trengs til juleposten i hus ;)

4 kommentarer:

Lambi sa...

Wow Rønnaug! Skal si du har vært produktiv! Såå mange lekre prosjekter da! Spessielt imponert over albumet, for å lage et album for andre er ikke noe tør å ta på meg...mer enn nok med å lage til meg selv...for jeg bruker en drøss med timer pr LO, hihi! Boksen og kortene du har laget var også lekre! Du er råflink du! Klem

oheidia sa...

Gratulerer med nytt kamera, Rønnaug! Du kommer til å merke stor forskjell på bildene og du tar jo velig gode bilder fra før av - så gled deg!!!!!

Nydelig album da og dette kommer så absolutt til å falle i smak. Kjempefine kort - det er virkelig en morsom hobby dette!

Blir fint å se noen bilder fra turen etterhvert og så kommer det vel noen flotte høstbilder fra vestlandet kan jeg tenke meg :=)

Må ut og handle litt nå og så til kiropraktor - klarte å gå på ryggen i går rett i bakken og jeg er stiv i hele venstre siden av ryggen og nakken. Stakkars Tore, hans feil som klarte å miste meg over en kant og han ble helt fra seg. Men, ukrutt forgår da ikke så lett, hi hi
Jeg er nok reparerbar jeg :=)

Rosa sa...

Du flinkaste flinke! Albumet er fantastisk flott, og så kjempelurt med konvoluttar til lommer!!

Vakre kort òg, og takk for fin øskje på det gode Tyrkia-sjalet! Det er på i skrivande stund ;). Tippar det var ein god tur til Sotra :)

Anonym sa...

Heisann, ja albumet vart skikkeleg flott det, trur brura vart fornøyd og..... Mykje flott du lagar, Rønnaug!!!!!

Forsatt go haustferie, me var ein tur til Bergen igår og og berre dilla. Moro det i fint haustver...

Irene