mandag 18. oktober 2010

Mitt første telyskort



Endelig fant jeg både tid og inspirasjon til å prøve meg. Og framgangsmåten fant jeg på Kreative sider hos Papirgleder. Tine har lagd en tutorial som viser hvordan det gjøres. Og ho har helt rett, det er ikke vanskelig i det hele tatt :)

Greide ikke helt å bestemme meg for om dette skulle bli et julekort eller om det ikke skulle bli det. Resultat blei vel kanskje en blanding. Hängle-jenta har fått kappe av en papirrest og hjertet er av bazzill. Så da fikk jeg sannelig prøvd meg på litt papirpiecing også. Lenge siden jeg har gjort det. Blomtene er papirgleder og det blå mønsterpapiret er Poppydesign. Båndet og perlene kommer fra Papirgleder og så har jeg brukt en revolutiondie til det ovale vinduet (overheadplast inni) og en annen punsh til den lille taggen.
Ellers går det i 4H for tida. De to største ungene har vært med siden i vår. Og plutselig skal det være høstfest. Gjett om det var noen som fikk mye å gjøre. Særlig poden som ikke hadde gjort noe som helst siden han fikk boka i vår...

Kanskje jeg skal foreskå at han har scrapping som neste tema... Eller kanskje ikke ;)

5 kommentarer:

Bodil sa...

Kjempefint telyskort og motiv og farger var så flotte :)

Ha en flott uke, klem :)

oheidia sa...

Ha ha ha, med scrapping som tema som hadde kanskje den boka vært litt mer ajour - takket være mor!

Du, kjenner meg så igjen i det du skriver. Høstfesten står for tur også er og begge barna har tomme bøker!!! Det er jeg som faktisk føler verst om akkurat det, men jeg synes jammen begge to burde ha hatt litt mer ambisjoner og lyst til å jobbe med eget prosjekt. JEnny tror hun kan sette seg ned en ettermiddag og gjøre alt ferdig og så stifte noen bilder og tekst til en plakat - voila!!!

VEl, jeg tenker noe helt annet og jeg vet at prosjektene deres ikke blir ferdig og jeg vet at det ikke blir en ny sesong med 4H fordi de er engasjert og for opptatt med musikk og skole samt venner. Det er helt greit, tenker jeg.

Telyskortet ditt er nydelig! Så gode farger og hærlig motiv. Ser det er et Hanglar motiv og jeg har et slikt et bare med et annet hjerte - det er faktisk favoritt stemplet mitt!

Nå må jeg sove!!! Har vært på treff i helgen og har sovet til langt på dag i dag og derfor litt sen kveld - men pliktene kaller i morgen tidlig. Da skal Leon opp. Han er enebarn denne uken fordi JEnny er på leirskole på Bolærne - hun er jammen heldig!!! (øy utenfor Tønsberg, tar en time med båt).

Klem til deg Rønnaug

Orlaug sa...

So fint det kortet vart, fine fargar og akkurat passeleg "pynta".
Eg synest av og til korta får altfor mykje pynt (eller kva eg skal kalle det), når eg ser rundt hjå scrapparane.Men hjå deg er det alltid so "passeleg", etter mitt syn, då......
(Fantastisk fint det som heng på veggen i Rosaheimen, som du har laga....).

Lambi sa...

Nydelig te-lyskort Rønnaug! Ser så lekkert ut og litt vanskelig synes jeg...men hørt flere si det ikke er det,så får snart prøve meg jeg også! :) Ha en fin dag! Klem

Hege sa...

Ditt første te-lyskort mestra du med glans, Rønnaug.. det var virkelig nydelig!!

Hehe, som gammel 4H-er kjenner jeg godt til stresser rett før høstfesten. Lykke til med resten av gjøremålene til poden, håper det går greit og at både han og klubben får godkjent!

Klem Hege.