mandag 18. januar 2010

Mandag er ikke kviledag


Bare nesten...

Var en liten tur innom jobb før jeg reiste heim for å lade opp til bursdagsfeiring i morra. Det har på ubegripelig vis blitt 7 år siden minstemann ploppa ut i denne verden. Så i morra blir det gutteselskap rett fra skolen.

Opplading skal det også være til konfirmantleir nummer to som starter torsdag. Fant det best å sende konfirmantene ei melding i ettermiddag. Resultat: Det flommer nesten over med svar. Når 75 konfirmanter alle vil fortelle meg hvem de helt vil bo på rom med, da har jeg visst ikke helt fortått hva jeg har begitt meg ut på. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen. (I løpet av de to siste setningene har telefonen plinga tre ganger...)

Tunga rett i mjunnen bør en helst ha når en forbereder bursdager også. Guro har laga sin spesial brownis. Den ser ut akkurat som den skal. Kristian ville også bake. Muffins burde gå helt greit, det har han jo gjort massevis av ganger på skolen. Men når mor har plassert rista midt i ovnen, da havner mufinsene ikke midt i, men ganske høyt opp. Etter endt tid, og vel så det. . . Ja, det er bare å nyte synet.

Skal be ungene finne skje og kose seg riktig masse når de kommer inn etterpå ;)

I morra skal jeg i fred og ro lage nye til selskapet ;)

2 kommentarer:

Pauline sa...

He-he, ny type muffins det der! ;-)
Lykke til med bursdagsselskap og gratulerer med 7-åring!!

Gladie sa...

dritkul bursdagsmuffins, det er sånne ting som er kjekt å ha bilde av senere :) Kose deg med bursdag og muffins og konfeleir - tenker det blir orden på innkvarteringa til slutt ;)